A színek pszichológiája - hogyan befolyásolják a színek a hangulatunkat?
Különböző érzelmeket és hatásokat keltenek bennünk, így pszichológiai hatást gyakorolnak életünkre: megnyugtatnak, felélénkítenek, javítják a koncentrációt vagy épp segítik az ellazulást. Minden szín más hatást kelt, egyénileg azonban ezt a hatást befolyásolják a kultúra és az egyéni tapasztalatok is.
Ezt a hatást felhasználhatjuk a lakberendezésben, a bennünket körülvevő tárgyak kialakításában, a reklámokban, vállalkozásunk üzenetének átadásában.
A színpszichológia azt vizsgálja, hogyan reagálunk egy adott színre, milyen érzelmeket vált ki belőlünk. Saját magunk megfigyelése ezen a téren is hozzásegít a nagyobb önismerethez és a nekünk leginkább megfelelő környezet kialakításához (vagy akár a ránk hatást gyakorolni akaró reklámok megértésével a tudatosabb vásárlás felé lépésben).
Mennyire befolyásolják döntéseinket?
A vásárlók 85%-a a termék színe alapján dönt
80% szerint segít a márka felismerésében
52% nem megy vissza egy nem ízlésesen berendezett boltba és tudatalatt 90 másodperc alatt ítéljük meg a környezetet, leginkább a színek alapján
A színes hirdetéseket 42%-al többen olvassák el a fekete-fehéreknél
A gyermekek az élénk színek felé vonzódnak (a fejlődő agy jobban előnyben részesíti a kontrasztos, vizuálisan stimuláló környezetet), majd az életkor előrehaladtával folyamatosan a visszafogottabb színek kedvelése felé mozdulunk el
A jövőben külön bejegyzésekben egyesével vesszük végig az adott szín hatásait és a különböző kultúrákban betöltött szerepét és jelentéseit. Az első szín a kék lesz, tarts velem a kék világának felfedezésében!
