Mi az a branding?

2025.07.30
"a márka egy személy zsigeri érzése egy termékkel, szolgáltatással vagy szervezettel kapcsolatban" (Marty Neumeier)

Branding. Divatos, sokszor hallható szó napjainkban, de mit is jelent?

Magyarul márkaépítést jelent. Egy tudatos folyamat, amely során egy vállalkozás, szolgáltatás vagy termék egyedi és könnyen felismerhető arculatot alakít ki. Célja a versenytársaktól való könnyű megkülönböztetés és a vásárlók bizalmának és lojalitásának elnyerése, a márka értékeinek közvetítése. Fontos, hogy a vásárlóknak azok az asszociációk jussanak eszébe a terméket, céget meglátva amit a vállalkozás szeretne.

Például mi jut eszedbe a Nike-ról? Mozgás, sport, prémium sportruházat, híres sportolók - nos, ez nem véletlen 🙂 A cég rengeteg pénzt költ ezeknek a képzettársításoknak a sulykolására.

Piaci előnyt ad, ha ki tudod építeni a márkához való lojalitást, nincs szükség az árversenyben való részvételre, a vásárlók nem fognak olcsóbb terméket keresni ha megszokták nálad a magasabb minőséget. Egy új termék bemutatásánál sem kell üres lappal indulni, mivel támaszkodhatsz a képzettársításokra.

Milyen elemeket takar konkrétan? Egységesen és kővetkeztesen használt színeket és formákat, logót és minden vizuális elemet, küldetést kifejező jelmondatokat reklámokban, hirdetésekben, weboldalon és minden egyéb megjelenésben.